selected publications
-
academic article
- MOOCS: ¿traspasando barreras tecnológicas?. CIDUI - Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació. 1-10. 2016
- MOOCs: traspasando barreras tecnológicas? 2016
- A educação em ciências em contexto bilingue e móvel. 3º International Conference on Innovation, Documentation and Teaching Technologies (INNODOCT 2015). 1-10. 2015
-
book
- V Colóquio Internacional de Línguas Estrangeiras. Textos e Intertextos: de O Principezinho a outras manifestações artística. Livro de resumos 2023
- Culturas, Identidades e Litero-Línguas Estrangeiras. Atas do IV Colóquio Internacional de Línguas Estrangeiras 2023
- Culturas, Identidades e Litero-Línguas Estrangeiras. Atas do II Colóquio Internacional de Línguas Estrangeiras (CILE) 2019
- CLIL training guide creating a CLIL learning community in higher education 2015
-
chapter
-
conference paper
- Past history through technology: digital resources based on the Holocaust survivor testimonies. 114-115. 2022
- Salazar’s speeches in English – a view from the inside. 71-71. 2022
- The QuILL project: digital technology and languages for specific purposes in HE. 205-205. 2022
- The translation of Salazar’s speeches into English: a case study on soft power practices in 20th century Portugal. 487-487. 2022
- Translating the regime: an insight into the history of translation during the Portuguese 20th century dictatorship. 29-29. 2022
- QuILL: Quality in Language Learning. 74-75. 2021
- Tecnologias de apoio às línguas no ensino superior: um estudo exploratório. 1-10. 2021
- Tecnologias de apoio às línguas no ensino superior: um estudo exploratório. 161-171. 2019
- AduLeT: Uso Avançado de Tecnologias de Aprendizagem no Ensino Superior. V Conferência Ibérica de Inovação na Educação com TIC: ieTIC2019. 82-82. 2019
- Educação: Pensadores ao longo da História: Maria Montessori 2019
- Enhancing speaking through real life situations 2019
- Translation and propaganda: a historical insight into the 20th century dictatorship in Portugal 2018
- Advanced use of Learning Technologies in Higher Education: AduLeT Project big picture 2017
- Out of fear: the role of translated propaganda in Salazar's regime. 30-31. 2017
- Salazar’s propaganda in English: an insight into the role of translation in Atlantic alliances. 9-9. 2017
- Planning of INTACT: Interactive teaching materials across culture and technology 2014
- Webquests in translator tools learning: a case study. 40-40. 2014
- O debate ortográfico do século XVI em Love's Labour's Lost de William Shakespeare. 25-26. 2000
-
document
- Culturas, Identidades e Litero-Línguas Estrangeiras. Livro de Atas do IV Colóquio Internacional de Línguas Estrangeiras. 2023
- Culturas, Identidades e Litero-Línguas Estrangeiras. Livro de Resumos do V Colóquio Internacional de Línguas Estrangeiras 2023
- The QuILL project: digital technology and languages for specific purposes in HE 2022
- Tecnologias de apoio às línguas no ensino superior: um estudo exploratório 2020
- III Colóquio Internacional de Línguas Estrangeiras: Livro de resumos 2019
- AduLeT project and its community of practice: an insight into technology advanced use within higher education 2019
- AduLeT: Uso Avançado de Tecnologias de Aprendizagem no Ensino Superior 2019
- Comunidade de práticas do projeto AduLeT: cenário de aprendizagem inovador 2019
- Educação: Pensadores ao longo da História: Maria Montessori 2019
- Night-owls and larks: shedding light on cultural competence in translator training (resumo) 2019
- AduLeT Project: the community of practice platform 2018
- Adulet project and educational technologies: updates to the state of the art 2018
- II Colóquio Internacional de Línguas Estrangeiras. Livro de Resumos 2017
- II Colóquio Internacional de Línguas Estrangeiras: livro de resumos 2017
- La literatura traducida en el Plano Nacional de Leitura en Portugal: un enfoque exploratorio 2017
- I Colóquio Internacional de Línguas Estrangeiras – de uma língua a outra: livro de resumos 2015
- Interactive Teaching Across Culture and Technology 2015
- I Colóquio Internacional de Línguas Estrangeiras – de uma língua a outra: livro de resumos 2014
-
journal article
- MOOCs: traspasando barreras tecnológicas?. CIDUI: Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació. 2016
- Massive open online courses (mooc) na formação contínua de professores: um estudo de caso. Revista Onis Ciência. 5-21. 2015