selected publications
-
academic article
- La contribución de la animación turistica en la elección y la experiencia turística. Estudios y Perspectivas en Turismo. 26:607-625. 2017
- LA CONTRIBUCIÓN DE LA ANIMACIÓN TURÍSTICA EN LA ELECCIÓN Y LA EXPERIENCIA TURÍSTICA. El caso de la Región Alto Trás-os Montes - Portugal. Estudios y Perspectivas en Turismo. 2017
- Fatores de Eleição do Destino Turístico Alto Trás-os-Montes: uma análise multivariada 2016
- Perfil do visitante praticante de atividades de animação turística da região alto Trás-os-Montes 2016
- ANIMAÇÃO TURÍSTICA COMO FATOR IMPLÍCITO DA PROCURA TURÍSTICA. BMC Health Services Research. 16:1228-1237. 2014
-
book
-
chapter
- Scientific Narratives on Creative Tourism: A Theoretical Framework. 9th International Conference of the International Association of Cultural and Digital Tourism, IACuDiT 2022. 253-277. 2023
- Cultural tourism in the Northern East region of Portugal. 305-325. 2007
-
conference paper
- RESEARCH TRENDS ON VISITOR’S INTRA-ATTRACTION SPACIOTEMPORAL BEHAVIOUR: A LITERATURE REVIEW 2023
- Image of Douro Wine Region through social networks - Visitor Perception,Imagem do Douro Vinhateiro através das redes sociais - Perceção do Visitante. 37th IBIMA International Conference. 1-3130. 2022
- The intangible cultural heritage as a creative tourism product. The masks of Trás-os-Montes. Smart Innovation, Systems and Technologies. 595-609. 2022
- Visitors’ intra-attraction space-time behaviour: a content and bibliometric analysis. 179-180. 2022
- Hotel Promotion through Social Media: Hotel Anantara Vilamoura & Algarve Resort. 2978-2984. 2021
- Reengineering the way tourists interact with heritage: A conceptual iot based model. International Conference on Tourism Research. 166-167. 2021
- Foreign student´s memorable tourism experiences about Porto city. International Workshop Tourism and Hospitality Management. 316-331. 2021
- A animação e a permanência média nos estabelecimentos hoteleiros. 267-277. 2021
- A experiência turística dos praticantes de percursos pedestres. 278-289. 2021
- Destination Image on Social Media: The case of the Douro Wine Region. Iberian Conference on Information Systems and Technologies, CISTI. 1-6. 2021
- Experiências turísticas memoráveis da cidade do Porto. 30-31. 2021
- The importance of international students: a case study. 7th International Conference of Education, Research and Innovation (ICERI). 6984-6991. 2021
- O contributo da animação para a permanência média nos estabelecimentos hoteleiros 2020
- Economic impact of international students: the case of Polytechnic Institute of Bragança. 458-463. 2019
- Experiência turística dos praticantes de percursos pedestres. 485-493. 2019
- Promotion of activities of tourist animation in the pages of Facebook of the municipalities of Terras de Trás-os-Montes. 1-6. 2019
- Experiência turística dos praticantes de percursos pedestres da empresa Naturthoughts. 60-60. 2018
- The Douro cruises’ tourism of experience of the baby boomer generation. 79. 2017
- O perfil do visitante praticante de atividades de animação turística: o caso da região Alto Trás-os-Montes. 311-328. 2016
- Perfil do visitante praticante de atividades de animação turística da região alto Trás-os-Montes 2016
- Animação turística como fator de eleição de um destino – estudo exploratório. 415-425. 2014
- Animação turística como fator de eleição e de atração de um destino. 59-61. 2014
- Animação turística como fator implícito da procura turística. 47. 2012
- Modelos de eleição de um destino turístico: uma abordagem conceptual. 56-57. 2012
- O desenvolvimento turístico em Trás-os-Montes: perfil do visitante à cidade de Mirandela. 19-19. 2010
- Perfil e nível de satisfação dos visitantes: o caso de Mirandela 2009
-
journal article
- Visitors’ perception image of the Douro demarcated region through social networks. Journal of Internet Social Networking & Virtual Communities. 1-18. 2022
- The influence of entertainment on the average stay: hotel establishments in Terras De Trás-Os-Montes. Journal of EU Research in Business. 1-8. 2021
- La contribución de la animación turistica en la elección y la experiencia turística. Estudios y Perspectivas en Turismo. 607-625. 2017
- Fatores de eleição do destino turístico para a região norte de Portugal alto Trás-os-Montes: uma análise multivariada. Revista Anais Brasileiros de Estudos Turísticos. 40-48. 2016
- Perfil do visitante praticante de atividades de animação turística da região alto Trás-os-Montes. GESTIN. 149-162. 2016
-
thesis