selected publications
-
academic article
- La contribución de la animación turistica en la elección y la experiencia turística. Estudios y Perspectivas en Turismo. 26:607-625. 2017
- Clustering global entrepreneurship through data mining technique. Anais Brasileiros De Estudos Turisticos-Abet. 6:40-48. 2017
- Profile of tourist entertainment activities practitioner of Alto Trás-os-Montes region. GESTIN. 149-162. 2016
- Tourism destination factors choice for Alto Trás-os-Montes´region (Portugal): A multivariate analysis . Revista Anais Brasileiros de Estudos Turísticos. 6:40-48. 2016
-
chapter
- Scientific Narratives on Creative Tourism: A Theoretical Framework. 9th International Conference of the International Association of Cultural and Digital Tourism, IACuDiT 2022. 253-277. 2023
- The Intangible Cultural Heritage as a Creative Tourism Product. The Masks of Trás-os-Montes 2022
- The profile of tourist entertainment activities practitioner: the case of Alto Trás-os-Montes region 2016
-
conference paper
- Literary tourism in northern Portugal: an exploratory perspective 2023
- Image of Douro Wine Region through social networks - Visitor Perception,Imagem do Douro Vinhateiro através das redes sociais - Perceção do Visitante. 37th IBIMA International Conference. 1-3130. 2022
- Hotel Promotion through Social Media: Hotel Anantara Vilamoura & Algarve Resort. 2978-2984. 2021
- The contribution of entertainment to the average stay in hotel establishments. 1241-1247. 2021
- Reengineering the way tourists interact with heritage: A conceptual iot based model. International Conference on Tourism Research. 166-167. 2021
- Foreign student´s memorable tourism experiences about Porto city. International Workshop Tourism and Hospitality Management. 316-331. 2021
- Destination Image on Social Media: The case of the Douro Wine Region. Iberian Conference on Information Systems and Technologies, CISTI. 1-6. 2021
- A animação e a permanência média nos estabelecimentos hoteleiros. 256-266. 2020
- A experiência turística dos praticantes de percursos pedestres. 278-289. 2020
- Economic impact of international students: the case of Polytechnic Institute of Bragança. 458-463. 2019
- Promotion of activities of tourist animation in the pages of Facebook of the municipalities of Terras de Trás-os-Montes. 1-6. 2019
- Economic impact of international students: the case of Polytechnic Institute of Bragança. 458-463. 2018
- Experiência turística dos praticantes de percursos pedestres. 485-493. 2018
- Entertainment as an implicit factor of tourism demand 2012
- O desenvolvimento turístico em Trás-os-Montes: perfil do visitante à cidade de Mirandela. 19-19. 2010
- Cultural tourism in the Northern East region of Portugal 2007
-
document
- VISITORS’ INTRA-ATTRACTION SPACE-TIME BEHAVIOUR: A CONTENT AND BIBLIOMETRIC ANALYSIS. 178-180. 2022
- Experiência turística dos praticantes de percursos pedestres da empresa Naturthoughts 2018
- Turismo de experiências da geração baby boomer nos cruzeiros do Douro 2017
- Perfil do visitante praticante de atividades de animação turística da região alto Trás-os-Montes 2016
- Animação Turística como fator de eleição de um destino: estudo exploratório 2014
- Tourism entertainment as a choice and atraction factor of a destination . 59-61. 2014
- Animação turística como fator implícito da procura turística 2012
- Modelos de eleição de um destino turístico: uma abordagem conceptual 2012
- O desenvolvimento turístico em Trás-os-Montes: perfil do visitante à cidade de Mirandela 2010
- Perfil e nível de satisfação dos visitantes: o caso de Mirandela 2009
-
thesis