publicações selecionadas
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artigo de revista
- Study on the need for a new Technology Acceptance Model. Revista de Ciencia y Tecnología. 2025
- Image database with slides prepared by the Ziehl–Neelsen method for training automated detection and counting systems for tuberculosis bacilli. Journal of Medical Imaging. 2025
- Uso do WhatsApp por pessoas idosas: um experimento com usuários de nível básico. Caderno Pedagógico. 2024
- Concepção de um framework usando Design Science Research para o monitoramento de eletricistas: um estudo de caso na CEMIG. Caderno Pedagógico. 2024
- Cleo and Leo: Rigging Quadruped Characters for a 3D Animated Series. AVANCA | CINEMA. 2023
- DETECÇÃO E CONTAGEM AUTOMÁTICAS DE BACILOS ÁLCOOL ÁCIDO RESISTENTES PARA O DIAGNÓSTICO DA TUBERCULOSE. Código 31: revista de informação, comunicação e interfaces. 2023
- Comparação de estratégias de render em um curta-metragem de animação. AVANCA | CINEMA. 2022
- Detecção e contagem automáticas de leveduras viáveis e inviáveis utilizando técnicas de visão computacional. Conjecturas. 2022
- Web scraping em dados públicos: método para extração de dados dos gastos públicos dos vereadores da câmara municipal de Belo Horizonte. Informação & Informação. 2021
- CINEMATOGRAFIA DIGITAL E FOTÔNICA. Brazilian Journals of Development. 2021
- Fluxo de trabalho para uma animação com render em tempo real. AVANCA | CINEMA. 2021
- The Participation of Players in the Composition of the Locative Structure in Niantic Games. GLOBAL JOURNAL OF HUMAN SOCIAL SCIENCES. 2019
- Cities Simulation And Representation In Locative Games From The Perspective Of Cultural Studies. International Journal of Computer and Information Engineering. 2018
- Maratonas de vídeo e a nova forma dominante de se consumir e produzir séries de televisão. Revista Lusófona de Estudos Culturais. 2017
- Motion capture and performance. Scene. 2012
- Efeitos Visuais, uma Abordagem a Partir do Processamento Digital de Imagens. Revista de Informática Teórica e Aplicada. 2010
- Construction of an atomic beam system and efficient production of metastable states. Brazilian Journal of Physics. 1997
- Study of the configuration in four-times ionized argon, Ar V. Journal of Physics B: Atomic, Molecular and Optical Physics. 1996
- Optical pumping of metastable magnesium in an atomic beam. Optics Communications. 1994
- Wavenumber and isotropic shifts of the 3P0-3Do1 transition of titanium. Optics Communications. 1994
- A simple method for the optogalvanic detection of argon ion transitions in hollow-cathode lamps. Il Nuovo Cimento D. 1992
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artigo de conferência
- Dancing Into the Digital Age: Experimenting the Digitization of the Pauliteiros Folk Dances. Iberian Conference on Information Systems and Technologies, CISTI. 2023
- Automated Sperm Head Morphology Classification with Deep Convolutional Neural Networks 2022
- Mapeamento das Cidades pelo Engajamento dos Jogadores, um Estudo de Caso 2018
- A survey on binge watching and narratology 2018
- Game design tools for maximum effectiveness 2018
- Augmented Reality in the Creative Industries 2016
- Development of an Open Source Software for Real Time Optical Motion Capture 2016
- Editais do Ministério da Cultura e Impacto na Indústria de Games Brasiliera 2015
- Games Transmidiáticos: The Last of Us e suas Múltiplas Plataformas 2015
- Matchmoving: o rastreamento de câmeras para cinema 2015
- AVALIAÇÃO DA COMUNICABILIDADE EM JOGOS DE DISPOSITIVOS MÓVEIS: um estudo da relevância dos signos em jogos Tower Defense 2013
- Cinematografia Digital e Efeitos Visuais 2013
- Evaluation of Real Time Tracking Methods for an Open Source Motion Capture System 2012
- An open source motion capture system and its applications in arts and communication 2010
- OpenMoCap: An Open Source Software for Optical Motion Capture 2009
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livro
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livro editado
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capítulo de livro
- Applied Alternative Tools and Methods in the Replacement of the Game Design Document 2022
- AVALIAÇÃO E RESULTADOS DE POLÍTICAS PÚBLICAS EM FAVOR DA PRODUÇÃO NACIONAL DE JOGOS DIGITAIS 2021
- Applied Alternative Tools and Methods in the Replacement of the Game Design Document 2019
- Tendências e Aplicações da Realidade Aumentada 2017
- Desenvolvimento de jogos digitais com a tecnologia da captura de movimento para animação 2014
- Captura Digital de Movimento no Cinema de Animação 2010
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documento
- 3D animation for interventions in the puppet theater play Twenty Thousand Leagues Under the Sea
- Direction and production of DVDs and CD-ROMs on Water Treatment and Public Use, for educational purposes, financed by the World Bank and produced by the Health Secretariat of the State of Minas Gerais, Brazil
- Direction and production of the video release for the album Samba Esporte Fino, by singer and songwriter Seu Jorge
- First cut of the long feature film O Aleijadinho
- O Mar Não Está para Peixe
- Projeto fotográfico do cd de músicas de Claudia Cimbleris e Claudio Faria, Os Sete Raios, 2005
- The First Loss of My Life - Animated Short Film - 17 minutes
- Vídeo "Visual Effects Design" apresentado no Video Festival da XXI Brazilian Symposium on Computer Graphics and Image Processing (Sibgrapi), 2008