Digitization and Gamification in Cultural Heritage: : The portuguese context in the framework of national and international policies and some practical examples
Conference Paper
Overview
Research
Identity
Additional Document Info
View All
Overview
abstract
O sector económico do turismo tem ganho um peso significativo na economia de muitos países, destacando o peso deste sector em Portugal. Contudo, a inconstância e sazonalidade da procura faz com que as empresas ligadas ao sector se deparem com dificuldades no que diz respeito ao planeamento e gestão de recursos afetos à atividade. É com alguma frequência que se verificam períodos com perdas económicas provocadas por um volume de procura diminuta e insuficiente para suportar os custos da atividade. Neste contexto, este artigo propõe um sistema que, com base em análise inteligente de dados, permita que uma cadeia hoteleira possa segmentar clientes e potenciar ofertas exclusivas com o objetivo de minimizar a oscilação e lacunas na procura em unidades hoteleiras instaladas em instâncias termais.
The economic sector of tourism has gained significant
weight in the economy of many countries, highlighting the weight
of this sector in Portugal. However, the inconsistency and
seasonality of demand causes companies linked to the sector to
encounter difficulties regarding the planning and management of
resources allocated to the activity. It is often the case that there
are periods of economic loss caused by a small volume of demand
that is insufficient to support the costs of the activity. In this
context, this article proposes a system that, based on intelligent
data analysis, allows a hotel chain to segment customers and
enhance exclusive offers to minimize fluctuation and demand
gaps in hotel units installed in thermal instances.