Digitization and Gamification in Cultural Heritage: : The portuguese context in the framework of national and international policies and some practical examples Conference Paper uri icon

abstract

  • O sector económico do turismo tem ganho um peso significativo na economia de muitos países, destacando o peso deste sector em Portugal. Contudo, a inconstância e sazonalidade da procura faz com que as empresas ligadas ao sector se deparem com dificuldades no que diz respeito ao planeamento e gestão de recursos afetos à atividade. É com alguma frequência que se verificam períodos com perdas económicas provocadas por um volume de procura diminuta e insuficiente para suportar os custos da atividade. Neste contexto, este artigo propõe um sistema que, com base em análise inteligente de dados, permita que uma cadeia hoteleira possa segmentar clientes e potenciar ofertas exclusivas com o objetivo de minimizar a oscilação e lacunas na procura em unidades hoteleiras instaladas em instâncias termais.
  • The economic sector of tourism has gained significant weight in the economy of many countries, highlighting the weight of this sector in Portugal. However, the inconsistency and seasonality of demand causes companies linked to the sector to encounter difficulties regarding the planning and management of resources allocated to the activity. It is often the case that there are periods of economic loss caused by a small volume of demand that is insufficient to support the costs of the activity. In this context, this article proposes a system that, based on intelligent data analysis, allows a hotel chain to segment customers and enhance exclusive offers to minimize fluctuation and demand gaps in hotel units installed in thermal instances.

publication date

  • January 1, 2021