Brito, C.
- Affiliation
- Publications
- Research
- Contact
- View All
Affiliation
Publications
selected publications
-
academic article
- Satisfaction and Dissatisfaction in Wine Tourism: A User-Generated Content Analysis. Tourism and Hospitality Research. 2023
- Locals: at the Heart of Territorial Marketing. International Business Information Management Association Conference. 2019
- Reactivation of Relationships with Customers In The Case Of Telecommunications: A Qualitative Study. EDUCATION EXCELLENCE AND INNOVATION MANAGEMENT THROUGH VISION. 2019
- Wine Tourism and Regional Development. Current Opinion in Food Science. 27-39. 2016
- Dissolução e reativação de relacionamentos cliente-empresa: estudo exploratório. XXII Jornadas Luso-Espanholas de Gestão Científica. 60-61. 2012
- EMPREENDEDORISMO E COMPATIBILIDADE RELACIONAL: O CASO AQUAPURA NO CONTEXTO DA REGIÃO DO DOURO. Current Opinion in Food Science. 229-236. 2012
- Influência recíproca entre empresas e destino turístico: o caso Aquapura no contexto da região do Douro. Journal of Tourism and Development. 17/18:1711-1726. 2012
- Interacção entre Infra-Estruturas e Regiões: O Caso do Porto de Aveiro. Revista Portuguesa de Estudos Regionais. 30:1-24. 2012
- A Importância do Marketing para o Desenvolvimento Turístico: O caso de Montalegre. Journal of Tourism and Development. 127-143. 2011
-
book
-
chapter
- Empreendedorismo e compatibilidade relacional: o caso Aquapura no contexto da região do Douro. 37-50. 2015
- O caso de desenvolvimento turístico de Montalegre: uma ideia da natureza. 195-199. 2012
- Regions as networks: towards a conceptual framework of territorial dynamics. 17-38. 2012
- O Caso de Desenvolvimento Turístico de Montalegre: Uma Ideia da Natureza. 603-614. 2011
-
conference paper
- Locals: at the heart of territorial marketing. 5598-5606. 2019
- Reactivation of relationships with customers in the case of telecommunications: A qualitative study. 6129-6132. 2019
- Is dissolution the solution? A customer relationship reactivation model. 449-458. 2018
- Towards a model of reactivation of relationships with customers. 319-330. 2015
- Customer relationship reactivation in the telecommunications sector 2013
- Dissolução e reativação de relacionamentos cliente-empresa: estudo exploratório. 60-61. 2012
- Empreendedorismo e compatibilidade relacional: o caso Aquapura no contexto da região do Douro. 229-236. 2012
- Lost and win-back customers: towards a theoretical framework of customer relationship reactivation. 286-286. 2012
- Lost customers: determinants and process of relationship dissolution. 314. 2011
- A importância do marketing para o desenvolvimento turístico: o caso de Montalegre 2010
- Interacção entre infra-estruturas e regiões: o caso do porto de Aveiro 2010
- Uma abordagem relacional ao desenvolvimento dos territórios 2009
- Why do Customer Relationships Come to an End? 2009
- Dinâmicas da Relação com o Cliente – O Conceito do Ciclo de Vida de uma Relação 2008
- Dinâmicas da relação com o cliente: o conceito do ciclo de vida de uma relação. 509-516. 2008
- The role of external actors on the development of territorial dynamic competences 2008
- Marketing para territórios : uma abordagem relacional 2007
- Quo Vadis marketing de serviços? Uma visão integrada de produtos e serviços 2007
- A model for understanding the dynamics of territorial networks: the case of tourism in the Douro Valley 2006
-
document
- Lost and win-back customers: towards a theoretical framework of Customer Relationship Reactivation 2012
- Lost customers: determinants and process of relationship dissolution 2011
- A Importância do Marketing para o Desenvolvimento Turístico: O Caso de Montalegre 2010
- O marketing e o desenvolvimento turístico: o caso de Montalegre 2010
- Regions as networks: towards a conceptual framework of territorial dynamics 2010
- Análise conjunta da dinâmica territorial e industrial: o caso da IKEA – Swedwood 2009
- Uma abordagem Relacional ao Desenvolvimento dos Territórios 2009
- The Role of External Actors on the Development of Territorial Dynamic Competences 2008
- Marketing para Territórios – Uma Abordagem Relacional 2007
- A Model for Understanding the Dynamics of Territorial Networks: The Case of Tourism in the Douro Valley 2006
-
journal article
- People: the most important marketing asset of territories. Journal of Marketing Research and Case Studies. 1-10. 2020
- Envolvimento da comunidade – A condição necessária para o sucesso da marca regional. Journal of Tourism and Development. 815-824. 2017
- Operationalizing Interaction between Firms and Regions. Theoretical Economics Letters. 690-706. 2016
- Mutual influence between firms and tourist destination: a case in the Douro Valley. International Review on Public and Nonprofit Marketing. 209-228. 2014
- Influência recíproca entre empresas e destino turístico: o caso Aquapura no contexto da região do Douro. Journal of Tourism and Development. 1711-1726. 2012
- Interacção entre infra-estruturas e regiões: o caso do porto de Aveiro. Revista Portuguesa de Estudos Regionais. 77-88. 2012
- A importância do marketing para o desenvolvimento turístico: o caso de Montalegre. Journal of Tourism and Development. 2011
Research
co-principal investigator on
Contact
full name
- C. Brito
- Carlos Henrique Brito